Torres del Paine - A három torony (képes blog)

Ötnapos gyalogtúránk utolsó állomása a nemzeti park leglátogatottabb pontjához, a Mirador de las Torreshez vezet. Hosszú, de könnyű sétával jutunk el a Las Torres menedékházhoz, ahonnan hajnalban indulunk fel a kilátóhoz. A tömeget sikerül elkerülnünk, így a három ikonikus torony egy órán át csak a miénk. A Torres del Painéban tett túránk soha ilyen szépre nem sikerült.

Mivel a Torres del Painéról már rengetegszer írtam, ezért képes blog formájában dolgozom fel a nemzeti parkban töltött öt napunkat. Az utolsó két napban a Francés táborhelytől a Las Torres menedékházig, majd onnan a Mirador de las Torresig gyalogolunk.

Túránk negyedik napjára olyan csodaszép idő kerekedik, hogy pólóban és rövid nadrágban túrázunk. Két évvel ezelőtt itt szakadó hóval és száz kilométeres széllel kellett megküzdenünk.

Patagóniában még soha nem volt szerencsénk strandidőhöz, de most ez is bekövetkezett.

A Los Cuernos menedékházból egészen zseniális kilátás nyílik a Bader-völgyre. Ez a rész a turisták elől sajnos le van zárva, mert rengeteg a hegyomlás.

Ezért a látványért szeretjük annyira a Torres del Painét.

Ebéd után jól esik egy kis szieszta.

A notrók és a Nordernskjöld-tó kék színe fantasztikus párost alkotnak.

Ha kaptunk volna ágyat a Chileno menedékháznál, akkor most várna ránk egy másfél órás kaptató. De lévén oda nehezebb bejutni, mint az amerikai elnökhöz, az emelkedő holnapra marad.

A mai etap utolsó szakasza könnyed séta a pampán.

Ehhez hasonló tengerszemek mellett sétálunk el, melőtt befutnánk a Las Torres menedékházba.

Vannak, akik csak egynapos lovas túrára érkeznek a parkba. Nem tudom, mennyire éri meg...

A Las Torres menedékház körül rengeteg az állat. Guanacók ide ritkán tévednek, de nyúlból és a képen látható pampabíbicből rengeteg van a mezőkön.

Hajnali fél 5-kor vágunk neki az utolsó túránknak. Ekkorra a többség már úton van, hogy napfelkeltére elérje a kilátópontot, de mi úgy döntöttünk nem kérünk a tömegből.

A napfelkelte a völgy bejáratában ér minket. Innen még jó két óra a kilátópont, úgyhogy jó eséllyel a tömeg már lefelé fog jönni, mikor mi még felfelé tartunk majd.

Ha reggel 8 és 9 között érsz fel a tornyokhoz, akkor jó eséllyel nem találkozol senkivel. A hajnali túrázok már nincsenek ott, az egy napra érkező kirándulók pedig még nem értek oda.

Az egyetlen rizikó, hogy 8 óra után sokszor befelhősödik a tornyok teteje. Ezúttal azonban szerencsénk van. Nem csak felhő nincs az égen, a szél sem tombol, így tökéletes képeket sikerül lőnünk a lagúnában tükröződő tornyokról.

Ennél tökéletesebb csapatképet még soha nem lőttünk a tornyok lábánál.

Búcsú a Torres del Painétól. Reméljük, a jövőben még sok szép ilyen körtúránk lesz a parkban.

Öt nap után megérdemlünk egy finom vacsorát. A paila de marina az egyik legjobb chilei tengeri fogás.