A Combeima-kanyon és Toche viaszpálmái (képes blog)

A Los Nevados környékén a turisták többsége csak Salentót és a Cocora-völgyet keresi fel, pedig egy-két hágóval odébb sokkal látványosabb völgyek és kanyonok húzódnak. Ott van például Toche, ami a Föld legnagyobb viaszpálmaerdőjével rendelkezik, valamint a Combeima-kanyon, ami a környék egyik legjobb csillagtúrájának ad otthont.

Mivel mind a Combeima-kanyonról, mind Tochéról írtam már korábban, ezúttal képes blog formájában mutatom be a környéket.

A Los Nevados Nemzeti Park bejáratát terepjáróval érjük el. Innen egy órán át gyaloglunk felfelé a Combeima-kanyon kapujához, ahonnan sűrű köderdők következnek.

Az idő nem a legszebb, de a felhőknek köszönhetően misztikus a kanyon.

A kanyon az El Rancho nevű fincán ér véget. A tanya határában van egy szép vízesés, valamint egy termálforrás.

A Mirador-csapat néhány tagja a Combeima-kanyont lezáró vízesésnél.

A finca környékén rengeteg fekete íbiszt látunk.

A túra végén jól esik egy kis agua panela sajttal, ezt a macska is tudja.

A kanyon alsó részén épp virágoznak a fák.

Az eső ellenére látunk néhány szép madarat, köztük ezt a légykapót.

Visszafelé betérünk a Finca La Rivierára. Az étteremként is működő tanyához át kell libegőzzünk a kanyon felett.

A Finca La Riviera virágait kolibrik tucatjai kóstolgatják.

Nem nehéz jó képet készíteni a kolibrikről.

A Combeima-kanyon után irány Toche faluja. Ehhez keresztül kell utazzunk a képen látható Cajamarcán, ami az Ibaguét Armeniával összekötő völgy legnagyobb települése.

Toche apró faluja, háttérben a völgy, ami a viaszpálmák otthona.

Toche egy igazi campesino falu a hegyek mélyén. Lassan kész az arepa, lehet reggelizni.

Az első kirándulásunk a Machín-vulkán lábához visz. A parazitavulkán környéke hihetetlenül látványos.

Délutánra kisüt a nap, így hát irány a La Florida névre hallgató termálfürdő. A melegvizes medencéhez 40 percet kell lefelé ereszkedni egy szarvasmarhák által kijárt ösvényen. Rossz lesz itt visszakapaszkodni, de az élményért megéri szenvedni.

Már ezért a fáért megéri a túra.

Hétköznap lévén rajtunk kívül egyetlen lélek nincs a fürdőnél.

Másnap Tochéból Salentóba utaznánk a hátsó úton, de az esők miatt pár napja leszakadt a hegyoldal, így kénytelenek vagyunk Armenía felé kerülni. Hogy a viaszpálmák nyújtotta élmény ne maradjon el, felterepjárózunk a La Carbonera fincáig.

Bár minden oldal a Cocorát promózza, a Toche mögötti völgy ezerszer látványosabb.

Remélem, következő alkalomra felújítják az utat, mert Salentót csak ezen az útvonalon érdemes megközelíteni.