Copán és Roatán (képes blog)

A Nicaragua-El Salvador-Honduras túránkat Roatánon fejezzük be, de előtte még tiszteletünket tesszük Copán romvárosában. A két helyszín közötti út kicsit stresszes, a rengeteg útépítés miatt lecsúszunk a késő délutáni hajóról. Utóbb kiderül, így járunk jól, mert az esti eső helyett reggeli napfényben utazhatunk a Karib-tengeren. Roatán méltó lezárása az utazásunknak. Most már jöhet Guatemala!

Copánról és Roatánról is írtam már korábban részletesen, ezért ezúttal képes blog formájában mutatom be Honduras két legismertebb látványosságát.

Copán bejáratánál ezúttal is tele vannak a fák vörös arákkal.

Copán utolsó jelentős uralkodójának, Yax Pasaj Chan Yopaatnak a kígyófejű oltára, amit kizárólag ceremóniák során használtak (G oltár).

Copán legfontosabb uralkodójának, Uaxaclajuun Ub'aah K'awiilnak, más néven 18 Nyúlnak a sztéléje.

A Plaza Orientalt a történelem során többször átépítették. A korábbi épületek homlokzatát egy feltárási alagúton keresztül lehet megtekinteni.

A 16-os Templom Copán legmagasabb épülete. Itt temették el Tzi-B'alamot.

A Q oltár az egyik legfontosabb lelet Copánban, mivel 16 uralkodó történetét meséli el.

Az egykori uralkodói rezidenciák nekem is meglepetésül szolgálnak. Ezek a legújabban feltárt copáni épületek, utolsó látogatásomkor még nem voltak feltárva.

Egy gyönyörű állapotban megmaradt oltárkő, ami ma a múzeumban látható.

Az El Rastrojón egy homlokzati elem, ami az uralkodót jelöli a jaguár szájában.

A romváros mellett egy figyelemfelhívó roncskiállítás látható, ami arról szól, hogy az autód könnyen lehet a sírod.

A La Entrada környéki útfelújítások miatt megcsúszunk, így pont lekéssük a késő délutáni hajót. Kénytelenek vagyunk La Ceibában aludni, ahol ezt a remek hotelt sikerül kifognunk.

Másnap reggel cserébe ez a látvány fogad minket a hajóról, visszatekintve a szárazföldre.

A West Enden szállunk meg. A hotelünk közvetlenül a parton helyezkedik el.

Roatánra elsősorban búvárkodni járnak az emberek, így rengeteg, ehhez hasonló búvárlodzs sorakozik a parton.

Magán villák saját stranddal.

West Bayen a legszebb a tengerpart.

Csónakból szervírozzák fel a koktélokat.

Ez ám az élet, Babolcsai néni!

Repülővel hagyjuk el a szigetet. San Pedro Sula felé feltűnik a Punta Sal Nemzeti Park, amit tavaly kerestünk fel a családommal.

Az volt a terv, hogy a csapatból azokkal, akik jönnek tovább velem Guatemalába, busszal utazunk, de nem akarjuk újra végigállni az építkezést, ezért vettünk egy esti jegyet Guatemalavárosba. Az indulásig még volt időnk ellátogatni a Pulhapanzak-vízeséshez.