Kolumbia - La Macarena

A Caño Cristales és a Rio Guayabero petroglifjei (képes blog)

A Caño Cristalesnél sokszor jártunk az elmúlt években, de olyan szépnek még soha nem láttuk, mint ebben az évben. De olyan sem történt még velünk soha korábban, mint a Rio Guayabero petroglifjeinél, ahol a csónakosunk elveszítette az uralmát a jármű felett, és míg mi a karcolatokat csodáltuk, ő eltűnt a Raudal zúgói között. A hajó elvesztésével alternatív útvonalon kellett visszatérjünk a szűkület túloldalára, így a Ciudad de Piedrát ki kellett hagyjuk, de amit ezen az ösvényen láttunk, az mindenért kárpótolta a csapatot.

Caño Canoas és Siete Machos (képes blog)

A Santo Domingo-vízeséshez tett túránk után megindulunk a Ruta de los Primoson a Serranía de la Macarena vízesései és színes folyói felé. Először a Caño Uniont keressük fel, majd a Caño Canoas fenséges zuhataga következik. La Macarenába való érkezésünk előtt pedig Siete Machosnál csobbanunk egyet a Macarenia clavigera vörös szőnyege mentén.

Mesetas vízesései és a Rio Güejar kanyonja (képes blog)

A Los Llanos után a Serranía de la Macarena és az Andok között megbúvó Mesetas falujába utazunk, ahol vár ránk Willi, akinek a tanyáján számtalan gyönyörű vízesés bújuk meg. Végigjárjuk őket, majd raftingolunk egyet a Föld talán legszebb raftinghelyén, a Rio Güejar kanyonjában.

Caño Cristales, az ötszínű folyó

Kolumbia Andokon túli területeinek leghíresebb látnivalója a Caño Cristales. Az ötszínű folyót harmadik alkalommal keresem fel, de ezúttal sem látom olyannak, amilyennek az interneten fellelhető képek alapján az ember elképzeli. Emiatt kicsit csalódás a csapatnak, de azért azt el kell ismerni, hogy a Caño Cristales egyedülálló a maga nemében. A Siete Machost űberelni így sem tudja.

Siete Machos, a Föld legszebb folyója

Azóta vágytam vissza a Siete Machoshoz, hogy 2017-ben életemben először erre jártam. Már akkor tudtam, hogy Erivel olyan csodát fedeztünk fel, ahová annak ellenére muszáj lesz majd turistákat hozni, hogy a környéket a Primos gerillaszervezet tartja irányítása alatt. Nem állítom, hogy az idevezető út kényelmes lenne, de a látvány minden szenvedést megér. Ki merem jelenteni, hogy a Siete Machos a világ legszebb folyója. Nincs igazam?

Caño Canoas, ahol a gerillák fejlesztik a turizmust

A Santo Domingo túra után megkezdjük utazásunkat a gerillák által irányított Yarumales irányába. A 2016-os békekötés óta látogatható a környék, de az Unokatestvérekkel azért jobb nem ujjat húzni. A Caño Union-vízeséssel melegítünk a nagy kalandra, a Caño Canoasnál pedig végérvenyesen beleszeretünk a La Macarena-hegységbe. Exkluzív utazás Kolumbia ismeretlen vidékére.